Maarten van 't Hof

 

Onderzoeker bij Sarr Expertisecentrum Autisme.

Ik ben Maarten van ’t Hof, 33 jaar en woon in Den Bosch. Na afronding van mijn master psychologie op de Universiteit Utrecht ben ik gaan werken bij Sarr Expertisecentrum Autisme van Lucertis/De Jutters Kinder- en Jeugdpsychiatrie, onderdeel van de Parnassia Groep, in Rotterdam.   

Sinds 2014 ben ik aan het promoveren op autisme bij jonge kinderen. Mijn promotieonderzoek richt zich op de vroegsignalering van autisme door JGZ professionals en de relatie tussen eetgedrag en autisme bij jonge kinderen (i.s.m. Generation R, Erasmus MC). Naast mijn werk als onderzoeker heb ik onder andere scholing ontwikkeld voor leerkrachten en ben ik betrokken bij de ontwikkeling van een website voor ouders van jonge kinderen met (het vermoeden) van ASS, autismejongekind.nl. Naast mijn werk bij Sarr Expertisecentrum Autisme werk ik binnen het E-health team van Lucertis/De Jutters.  

Ik werk samen met veel verschillende mensen die allemaal iets met autisme hebben of doen. Dit kunnen kinderen of volwassenen zijn met autisme, maar ook ouders, zorgprofessionals, leerkrachten en beleidsmakers. Het uitwisselen van kennis en ervaringen tussen deze partijen is zeer inspirerend en motiverend. Het is een kennisgebied dat constant in ontwikkeling  is en waar steeds nieuwe kennis wordt verschaft en nieuwe inzichten worden opgedaan. Door middel van samenwerken en het delen van expertise en ervaringen kunnen we onze kennis verbreden en daarmee de zorg voor mensen met autisme verbeteren. 

Bij Study2Go zet ik mij in voor het inhoudelijk opzetten van cursussen en denk ik mee met de uitvoering daarvan. Het maakt mij enthousiast om ook op deze manier mijn expertise en ervaringen te delen met professionals uit verschillende sectoren, om een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de kwaliteit van zorg, hulp en begeleiding voor kinderen en jongeren met autisme.

 Bekijk Maarten op LinkedIn.

Maarten heeft een grote rol gespeeld bij de ontwikkeling van de LOL-training '(Vroeg)signalering van autisme in de JGZ'.

Nieuwer bericht →